fredag 7. august 2015

Clematis aff. Orientalis (Bronze)

Jeg har sådd clematisfrø før, med varierende hell. Svigerfar har en plante i sin hage, ellers har de gått dukken alle som en.

I år har jeg gjort et nytt forsøk, også denne gang med frø fra Gardens North. Clematis aff. orientalis (bronse) blir 4-6 meter høy, og blomstrer sen sommer-høst. Dette er beskrivelsen: 

"First generation descendant from an original collection in China by D. Rankin. This clone has flowers opening yellow but quickly developing an attractive brinzy red-brown tinge. Masses of tangled grey-green foliage."

Plantene har blitt ca en halvmeter høye og har til og med fått en del blomsterknopper. De må nok (dessverre) knipes av, så planten ikke bruker unødig energi på blomster, men heller vokser seg stor og sterk!


1 kommentar:

  1. Jeg er virkelig superimponert over dette synet, gleder meg til å se dem i blomst!!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)