mandag 6. juli 2015

Interiørvalg

Alvsbyhus har begrenset med valgmuligheter, og husmodellene er veldig standardiserte. Men de har mange ulike modeller, og det var ikke noe problem å finne en husmodell som passer for oss.



Jeg har allerede valgt gulv, tapet, kjøkkeninnredning med mer. Ved bestilling er det flere muligheter for tilvalg, noe av det jeg har valgt er husmorvinduer, i stedet for sidehenglsede vinduer. Hvite kjøkkenfronter, med en avrunding mot kantene. Garderobeskap og lintøyskap skal ha de samme frontene. Innebygget komfyr og indusksjonskoketopp. Loftet kommer uisolert, men er på litt over 50 kvm, så på sikt skal jeg ha to rom og et bad her oppe. Jeg har bestilt ark på loftet (tilvalg), så da blir det bedre plass til et oppholdsom der oppe.

Jeg har valgt eikegulv i alle rom, bortsett fra på vaskerom og bad, der blir det lysegrått belegg.



I begynnelsen av juni fikk jeg tilsendt tapet- og gulvprøver. Det var to permer med tapet, Decorama EasyUp og Borosan EasyUp.

På veggene i stua og på kjøkkenet har jeg valgt en lysegrå tapet, som har et rutete, strietapetmønster. I gangen blir det samme mønster, men med en litt lysere farge, siden det her er mindre naturlig lys. 


På soverommene går vi for litt mønster. Sommerfugler på barnerommet og et diamantmønster på voksenrommet. Jeg er litt spent på om det blir litt "mye" på voksenrommet, i så fall får jeg male noen vegger!





1 kommentar:

  1. Så spennende, Elin, her er det mye vakkert på gang!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)