søndag 28. juli 2013

Sommer på landet

Ferietid er definitivt ikke bloggtid for meg, det er helt sikkert. Vi har vært en uke på sørlandet, en uke i Danmark og så har vi vært hjemme med besøk resten av sommeren! I Danmark kom sommerværet for fullt og vi koste oss på stranden, i hagen med plaskebasseng, i Aalborg zoo, på Farm fun i Aalbæk med mer. Farm fun er et sted vi har vært et par ganger nå og det er helt supert. Mange forskjellige dyr, vanlige gårdsdyr og mer eksotiske, stor lekeplass, traktortur i høyvogn, mulighet for grilling, labyrint, ridning. Morro for store og små og det anbefales for de som ferierer i området!

Enda er det en uke til med familiebesøk, før hverdagen kommer igjen. Mannen har begynt å jobbe igjen, mens jeg er hjemme noen uker til med minstemann. Om en uke begynner storesøster i barnehagen og lillebror begynner i midten av august. Det blir spennende. Jeg har begynt å trene litt mer fast og det gjør så godt, har fått et program på 8 uker som jeg skal følge.

I sommer gikk veien vår forbi Brokelandsheia, langs E18 mellom Risør og Kragerø, hvor jeg vil gi to anbefalinger til dere.

Den første er Bankplassen - kaffeogsånn. Kaffebar og interiør i god blanding. Tar du turen må du bestille kaffe og munke! Her er jeg også innom når jeg er i området og jeg må alltid handle en ting. Denne gangen ble det en stripete strandveske fra House Doctor.






Den andre anbefalingen er Den lille dyrehage, her har de aper, lemurer, slanger, øgler, surikater, griser, høner og kaniner, faktisk over 60 arter har det blitt etterhvert. Vi har vært på besøk her flere ganger og for hver gang har de vokst seg litt større. De har fått lekeapparater, natursti og fine sitteplasser med grillplass. Verdt et besøk om turen går forbi!

I sommer var jeg så heldig å ha besøk av Frøken Hege og datteren hennes (som er like gammel som storesøster her i huset), det var kjempekoselig! Hun har skrevet et innlegg om besøket :)

Bloggen hennes finner dere her!

Og så må jeg tilslutt minne om sommerlotteriet mitt, det er enda et par dager igjen. Trekning blir etter planen onsdag kl 20.00!

Og så helt til sist, en iherb-anbefaling. Før sommeren bestilte jeg to juiceboksholdere og disse har vi brukt masse i sommer. Jeg har også fått spørsmål og kommentarer på dem, fra kjente og ukjente. Derfor tenkte jeg at jeg skulle dele lenken til disse med dere også!



2 kommentarer:

  1. Det var kjempekoselig å komme på besøk til deg og det fine huset ditt!

    SvarSlett
  2. Høres ut som dere har hatt en flott sommer. Håper vi er like heldige som dere når vi reiser til Danmark neste uke.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)