lørdag 1. juni 2013

Glimt fra hagen 1. juni

Jeg stod på kjøkkenet og fikk øye på noe rosa som skinte mot meg. Jeg fant frem telefonen og gikk ut og tok bilde rhododendronen, jeg ser fra kjøkkenet mitt.

Ved siden av denne rosablomstrene rhododendronen har jeg en annen rhododendron som ikke kommer med blomster, men med lyse rødoransje skudd. Spanske margeritter er på plass i urnene på uteplassen ved kjøkkenet, det samme er jordbær i en ampel.
Bregnene som vokser rett ut av fjellsprekken i skyggen fasinerer meg, her er det så og si aldri sol. Hosta june vokser kjempefint, og nederst ser dere spirer av sukkererter og reddiker. Jeg ble så glad når disse plutselig var kommet opp av jorda. Inne oppdaget jeg også at lavendelfrø jeg har sådd og satt i kjøleskapet i slutten av april også har begynt å spire. De skal jeg ta ut om en uke, håper da de begynner å spire for fullt! Clematisene mine har ikke begynt å spire enda, men det kan ta uker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)