lørdag 25. mai 2013

Pallekarmene er i ferd med å fylles

Bare en liten snartur innom for å vise frem pallekarmene. Jeg har fått noen kubikk med kompostjord og svigerfar har hjulpet meg med å få en del av denne over i pallekarmene. Jeg har toppet med vanlig hagesenterjord og blandet det.

I dag var det markedsdag her i bygda og på hagelagets stand fikk jeg tak i 4 spennende tomatsorter, en paprika og litt annet. I tillegg har jeg plantet en squashplante, sådd gulrøtter, reddiker og sukkererter.

Tomatene er av typen Black Plum, Big Red Rainbow, Mango og Auntie Madges.

Paprika corno di toro

3 kommentarer:

  1. Hei Elin! Kjempe gøy det du gjør!! Bare et lite tips: Tomatene trenger et tak, de tåler ikke våte blader :)!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det visste jeg ikke, Stefanie! Må se hvordan jeg kan løse det, før har jeg hatt tomater under halvtak og ikke tenkt så mye på det!

      Slett
  2. Nyttig tips om tomatblader, det visste ikke jeg heller. Flotte bilder, Elin, og moro at pallene fylles :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)