tirsdag 7. mai 2013

Neglelakktips

Jeg bruker neglelakk nesten hele tiden. En og annen dag går jeg uten lakk, men nå er jeg vant til å ha neglelakk på og da blir det rart å gå uten.Før synes jeg det var for mye styr, det var vanskelig å få pent og klarte jeg å legge lakken pent, var det garantert at jeg ødela den før den var tørr.

På bildet har jeg på basecoat, to strøk Nailstation Juicy gossip og et strøk hurtigtørkende topcoat. 5 minutter etter siste strøk var jeg klar, good to go! Jeg synes denne fargen er fantastisk og skikkelig sommerfarge!
Bruk neglelakkfjerner uten aceton. Acetonen er  tørker ut neglebåndene.

Å legge lakken pent handler om trening, og som dere ser av bildet så har jeg litt å gå på her. Det blir som regel litt på utsiden for meg også!

Begynn med lyse lakker, de er mer tilgivende, og en ser ikke uhellene like godt.

Bruk alltid underlakk, da unngår du misfarging på neglen! Gule negler er ikke pent!

Avslutt med en god neglebåndsolje eller krem. Jeg bruker CND Solar Oil og L´occitane Shea Nail & Cuticle Cream, som håndkrem liker jeg godt L´occitane Shea Butter Hand Cream. Vinterstid er mine neglebånd tørre uansett hva jeg gjør, men det hjelper godt med gode oljer og kremer!

En hurtigtørkende overlakk er gull verdt, med basecoat og 2-3 lag med lakk så tar det tid for dette å tørke! Jeg har prøvd Seche Vite Fast Dry Topcoat, Nailstation 60 Second Topcoat, inm Out The Door, OPI rapid dry spray. Jeg liker egentlig alle godt, og jeg bruker ikke lengre "vanlig" topcoat. Produsentene sier selv at lakken er tørr på +/- 1 minutt, men jeg gir det litt mer tid, før jeg begynner å bruke hendene uten å tenke på lakken. Sprayen er veldig grei til matte lakker og teksturlakker, lakkene blir jo blanke og ødelegger effekten ved teksturlakker.

Jeg kan anbefale den nyåpnede, norske neglelakkbutikken Norway Nails. Hun har utrolig mange kule neglelakker, og merker du ikke finner mange andre steder. For ikke å snakke om en fantastisk service. Det er etterhvert vanskeligere å få bestilt fra både USA og England, portoen er dyr og fra England tror jeg ikke de har lov å sende lakk lengre! Jeg har bestilt bl.a. Nailstation og Picture Polish herfra, supre merker begge to! Så om du vil ha noe ikke alle andre har, så er dette stedet å gå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)