fredag 24. mai 2013

Ferietid og gelelakktid?

Like blank og fin, halveis i ferien!
Det nærmer seg sommer, sol, bading og ferie, og kanskje ikke så mye tid til fine negler? Vi var en uke på Rhodos nå i mai, og da bestemte jeg meg for å teste gellack fra depend. Jeg kjøpte settet på cubus i romjulen, med en lyserosa farge og har suplert med flere farger etterhvert. Men jeg har bare prøvd denne ene lyserosa fargen en gang. Da satt den på kjempefint i 5 dager, til jeg bestemte meg for å ta den av. Den var like fin etter 5 dager, og det var ikke strengt tatt nødvendig å fjerne den!

Det er greit å slippe å bytte lakk på ferie, og gelelakken sitter godt på. "... perfekte negler i opptil tre uker!" i følge depend selv. Vel, etter 3 uker vil jeg anta at etterveksten synes litt for godt, men lakken sitter muligens på.

Jeg la lakken lørdag, avreise søndag. Den er veldig grei å legge og den herdes mellom hvert strøk. Når du er ferdig, så er du ferdig! Først legger du på fire fingre på en hånd, så på den andre hånden og tomlene til sist.

Vi kom hjem søndag, og først mandag 9 dager etter at lakken kom på så begynte jeg å få noen hakk i lakken. Den begynte også å løsne litt på ene pekefingeren. Så mandag kveld tok jeg den av. Da hadde også neglene vokst såpass at det ikke var så fint lengre! Jeg la lakken på tærne også, og der holder den mye bedre. Etter to uker sitter den enda fint!

Lakken er lett å legge, du bruker først en rens, så basecoat, som så herder i LED-lampen. Så 2-3 strøk med ønsket farge, som herdes 30 sekunder for hvert strøk. Til sist legger du et strøk topcoat, som også må herde. Til sist tørker du over neglene med rensen og du er klar! Neglen er tørr, blank og kjempefin!

Her er en video som viser fremgangsmåten:


(Innlegget er IKKE sponset)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)