tirsdag 30. april 2013

Voldsom pollensesong

VG skriver at bjørkepollensesongen i år blir voldsom og intensiv. Som bjørkepollenallergiker kan jeg ikke si jeg er begeistret. På grunn av kulda henger nå raklene klar og bare venter på litt varme, og til helga kommer den, i følge yr.no! Så da spørs det, da, om ikke det blir noen fine innedager for meg.

Drømmer meg bort til juni, tror jeg. Juni 2012  så det slik ut her, bjørka var ferdig med pollenspredningen, alt var blitt grønt og fint, og jeg gikk på tur i solskinnet! Gleder meg!







5 kommentarer:

  1. Hei, så vakkert det er der du bor, blir jo nesten helt grønn ;-) trist med pollenallergi, du må finne en løsning...

    Fant bloggen din hos matbloggsentrale, det er der det skjer ;-)

    Falt for tittelen :-) Jeg er også så heldig å bo på bondelandet og hvis du vil at vi bytter linker (hvis du har en bloggrull) så vil jeg veldig gjerne, her er bloggen min:
    http://godtsuntogbillig.blogspot.fr/

    SvarSlett
  2. Glemte å si, ha en fin dag :-)

    ...og gi et pip på bloggen min hvis du har lyst til at vi linker til hverandre...

    SvarSlett
  3. Hei Hege! Tusen takk for hyggelige ord! Jeg var faktisk inne på bloggen din for et par dager siden, eller var det i går, og så på sjokoladefondant med bringebær og pistasjnøtter. Må si det fristet! Jeg legger deg gjerne inn i bloggrullen min :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei !

      Da har jeg satt opp link til deg på bloggen min, koselig hvis du setter meg opp også :-)

      Kjempegøy med de pallekassene dine, perfekte til å plante i, og lavendel var en god idee ved siden av husveggen, siden du sier de er litt tørt til tider, jeg har masse lavendel og det lukter godt :-) Ellers planter jeg mye grønnsaker og barbusker i blomsterbeddene, er jo så herlig å snaske litt når man er ute :-)

      Slett
    2. Hei igjen :-)

      Har lagt deg til i bloglisten min, så koselig hvis du legger meg til hos deg :-)

      Så fine pallekarmer du har fått tak i , perfekt til å plante i...

      I beddet langs husveggen er lavendel en god idee, eller bær og brønnsaker, jeg synes det er så herlig å snaske litt i hagen ;-)

      Slett

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)