onsdag 17. april 2013

Pallesofa - del 2

Nå kommer våren! I går møtte jeg feiebilen og mandagskveld, på vei hjem fra forening var det fullt av padder på veien. Sikre vårtegn begge to. Det har vært fint vær lenge, men litt skarp vind og frost om natten. Nå ligger det på rødt på det jevne, og vi har fått litt etterlengtet regn. Det klør i fingrene etter å ordne til ute. Terassen er kosta og jeg har så smått begynt å rydde i noen bed. Plattingen skal vaskes og beises i år, men jeg venter nok til mai. Men jeg kan begynne å forberede pallesofaen, for her er det litt arbeid ved symaskinen først!

Vi hadde barnedåp i september i fjor, og da ordnet jeg til med noen nye puter til pallesofaen min. Eller det vil si, jeg sendte puter og stoff med mamma og fikk de levert ferdig sydd noen uker senere! Praktisk!

Jeg tegnet opp på trekket til madrassen, for å få et formsydd trekk, men rakk aldri å sy det. Så kom høstværet for fullt og alt ble reddet i hus i hui og hast. Når jeg så ville sy trekket, fant jeg det ingen steder! Men i vårryddinga så dukket det opp, og her kommer steg for steg bilder for hvordan jeg syr trekk til madrass.

Først noen bilder fra forrige pallesofainnlegg, av hvordan du tegner av:
Trekket til madrassen er en akrylduk fra kid. Nå jeg skal formsy denne legger jeg den opp ned med madrassen oppå.
Først markerer jeg hjørnene, og så høyden på madrassen.
Når jeg skal sy, syr jeg først sammen ved de rosa strekene, rett mot rett, og så de grønne.

Fortsetter i del 3, for å unngå så lange innlegg ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)