onsdag 3. april 2013

Lillebrors klær

På badet har vi stelleplassen på vaskemaskinen. På tørketrommelen, rett ved siden av, har vi satt en trofast-stamme fra ikea på 90 cm, med små skuffer. Her har jeg alt av klær til ham, samt "medisinskap" øverst, og stellesaker nederst. Nå har jeg akkurat hatt en opprydning, og det begynner å bli litt trangt om plassen. Klær i 86 tar større plass enn klær i 50! Men vi klarer oss en stund til, håper jeg. Det hjelper seg når vi kan rydde bort ulltøyet!

Det er nå engang sånn, at det er mammaen som har best oversikt over hvor de forkjellige klærne hører til. Derfor fant jeg nå frem dymoen og merket alle skuffene, så da blir det forhåpentligvis lettere for alle!

Her ser dere hvordan det ble.



Storesøster på snart 4 har en 3-skuffers malmkommode på badet, med sine klær. En skuff til t-skjorter, nattøy og truser, en til gensere og en til bukser, tights og skjørt/shorts. I tillegg har hun et hengeskap på rommet, til kjoler. Sokker og strømpebukser er i to kurver utenom. Tykke gensere, ullklær og sånn, oppbevarer vi også i en annen kommode, som står utforbi badet. Yttergangen vår er liten, så der er det ikke plass til det. Drømmen er å bygge på, så vi får en stor yttergang, med stor garderobe, men det skjer nok ikke med det første!

Hvordan oppbevarer dere andre klærne til barna? Har dere dem på badet eller på deres egne rom? Her er klærne på badet i 1. etg, og soverommene på loftet, og jeg synes det er mest praktisk nå når de er små å ha klærne her nede, men jeg vurderer å flytte storesøsters klær opp snart. Rett og slett for å frigjøre litt plass!

2 kommentarer:

  1. Kjempetips!

    Sikler på den maskina jeg, takk for link!!

    SvarSlett
  2. Kjempe praktisk! Her bruker jeg trådkurv stativer, og hyller som alt er i skapet.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)