onsdag 17. april 2013

Elin på landet... under trappa!

Endelig er arbeidsplassen min klar! Foreløpig er ting stuet litt vekk, inn under trapp og under den ene hyllen. Jeg håper å få på plass noen hyller e.l. så jeg får ting litt mer unna! Det er utrolig deilig å ha en egen arbeidsplass og en plass hvor alt kan stå fremme, men jeg innser at jeg har litt mye ting. Det ble fort fullt.

Den søte fugleklokken på veggen kjøpte jeg i en kjempeartig butikk i Mitte i Berlin. Symaskinene mine er kjøpt hos Tonje Brodering AS, det var et pakketilbud på Janome Easy Jeans og Janome overlock MD644. Jeg er kjempefornøyd med begge maskinene og ikke minst servicen hos Tonje Brodering! Jeg husker ikke akkurat hvor lang tid det tok, men det var ikke mange dagene fra bestilling til maskinene ble levert på døra! Den gule søppelbøtten er fra IKEA og passer helt perfekt til arbeidsplassen min. Småesker har jeg kjøpt hos Søstrene Grene.

Kontorplass ble det ikke rom for her, men jeg har en pult på loftet hvor det står en data. Så da får permer og papirer være der oppe.

På mandag sydde jeg noen nye pannebånd. I påsken kjørte vi forbi stoff og stil i Kristiansand, så da fikk jeg kjøpt litt nytt til stofflageret! Gråblå med rosa prikker, et på bestilling og to ekstra.

Jeg holder også på å sy fottrekk til mountain buggy-vognen. Dette har jeg ikke funnet noe annet sted, så da blir løsningen å sy selv. Jeg syr i første omgang i fleece, for å finne ut av mål og modell. Jeg har allerede fått et par forespørsler om å sy til andre, så det skal jeg prøve å få til. Og så har jeg kjøpt inn både lys grå cordura (kalesjestoff) og regntøystoff, så jeg kan sy et fottrekk som tåler regn. Jeg brukte det nesten hele tiden, da jeg hadde emmaljunga edge, og savner det nå til mountain buggyen. Jeg synes det er så voldsomt å dra frem hele regntrekket for noen dråper regn!

3 kommentarer:

  1. Den som bare hadde hatt et sånt sted under trappen.

    Forresten, hvor mye tar du for pannebåndene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tar 60 kr for pannebåndene, har andre stoffer også, om det skulle være aktuelt!

      Slett
  2. Utrolig flott stoff til pannebånd! Må ha...

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)