søndag 28. april 2013

Den beste club sandwichen


Matbloggsentralen har en restematutfordring og her er mitt bidrag

Jeg er veldig glad i kylling og jeg er veldig glad i bacon, og en god club sandwich er noe av det beste jeg får. Denne kan gjerne lages på rester fra middagen, hovedingrediensene er brød, kylling og bacon. Om vi har kyllingfilet til middag kjøper jeg ofte kilospakke med ferske fileter og steker alle sammen, det samme med bacon, om jeg først åpner en pakke så steker jeg opp alt sammen. Nå skal det sies at det ikke er så ofte det blir rester av bacon, men det er noe jeg alltid har i fryseren og det er fort gjort å tine og steke opp.

Til denne club sandwichen har jeg brukt bondebrød hentet opp fra fryseren, rester av kyllingfilet og nystekt bacon. Jeg laget aioli av hjemmelaget majones med et knust hvitløksfedd


Du trenger:
4 skiver brød
Hvitløk
Litt god olivenolje
4 ts aioli
1 kyllingfilet
4 skiver sprøstekt bacon
1 tomat
2 salatblader
Litt ruccola



Kylling og bacon lunes i ovnen, sandwichen blir 100 ganger bedre om kjøttet ikke er kaldt!

Gni skivene med et hvitløksfedd og hell over ørlitegrann olivenolje. Rist skivene i tørr og varm stekepanne (gjerne grillpanne).

Smør hvitløksaioli på alle skivene, legg på et salatblad, kylling, tomat og bacon og litt ruccola på på 2 av dem. Legg de andre to skivene pent oppå. Pynt med litt ruccola og litt kremet balsamico.

God apetitt!

3 kommentarer:

  1. Ser helt fabelaktig ut!

    Må bare takke deg for fine spor, som du har lagt igjen hos meg og ikke minst bursdagsgratulasjoner. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å besøke deg, den tida vet du - strekker ikke til.

    Happy søndag!
    -Maiaklem

    SvarSlett
  2. Nå ble jeg sulten. Sender du en sandwich i posten?

    SvarSlett
  3. Dette så aldeles herlig ut, Elin! Bra tips - visste ikke at restemat kunne være noe så godt som club sandwich!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)