mandag 22. april 2013

Bambusen i 2010 og i 2013

Jeg satt og kikket i gamle bilder og fant blant annet et fra bambusbedet, da det var relativt nytt. Her ser dere bambusen i bedet sitt, slik den er i dag og narisissene som snart står i knopp! Jeg har ikke ryddet dette bedet etter vinteren enda, så det ligger enda en del bambusblader. Jeg må nesten få tatt det før det kommer fine blomster her, kan ikke ha et bed fullt av visne blader da. Men i dag var det bambusen jeg skulle vise dere, så da får dere den usminkede sannhet!

Og til sammenligning, så det slik ut i 2010:

Bedet ble vel laget til året før, om jeg husker rett. Vi fikk en bambusavlegger av svigerfar, som ble satt i hjørnet av bedet. Og så plantet jeg en del løk den høsten. Fylte, hvite narsisser og rosa tulipaner.

Bambusen har vokst en hel del de siste tre årene! I bedet har jeg også plantet Hosta Red Stepper, en kjempefin hostavariant, som ikke blir så veldig stor. Den har blanke grønne blader og rød stilk. Når løkplantene er ferdige med sin blomstring kommer disse opp. Til venstre står en plante jeg ikke husker navnet på i farten, den har rødt bladverk. Oppe til høyre har jeg plantet en Iris. Jeg må nesten komme tilbake med bilder senere i sommer, så dere får se!

Hvis dere ser på det øverste bildet, så ser dere noe rødt på vei opp. Det er skjønnheten Abalone Pearl Hybr., en pion som jeg kjøpte av Pionmannen etter et foredrag i hagelaget for et år siden. Jeg satte den rett og slett i grusen og den kom (som lovet) med blomst første sesongen! Jeg er mildt sagt spent på årets blomstring!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)