torsdag 21. mars 2013

Berlin del 2 - shopping

Hvis vi begynner med begynnelsen, så blir vel det tax-freeshopping på flyplassen! Jeg hadde en liste og fikk kjøpt alt. Jeg kjøpte noen nye neglelakker fra O.P.I, blant annet fire liquid sand-minilakker og 4 minier fra euro central kolleksjonen. Og så to farger i full size jeg har "manglet" i samlingen, en helt hvit (alpine snow) og en beige (samoan sand). Jeg har hørt veldig mye bra om håndkremen og neglebåndskremen fra l´occitane, så disse ble også med i kurven. Jeg kjøpte en stor tube og 2-3 små til å ha med i veska. Veldig kjekt. Jeg fant meg en ny parfyme også, fra versace, alltid gøy med noe nytt. Ny mascara og øyenbrynsblyant trengte jeg også! Mannen fikk med seg en pose M&Ms og var fornøyd med det!

I Berlin vi bodde vi i bydelen Mitte og likte oss veldig godt der, det var heller ikke langt til Alexander Platz hvor det var to kjøpesentere. Alexa og Galeria Kaufhof. Vi var veldig uheldige med været, det var surt, kaldt og snøvær, så det ble litt kjøpesentershopping på oss. Første dagen gikk vi ned til Alexa, som er et "vanlig" kjøpesenter med mange av de samme butikkene vi er vant med her hjemme. Det gjør ikke så mye for meg, for her "på landet" har vi hverken HM, Zara eller Vero Moda!


På Alexa kjøpte mannen en ny jakke fra Northface, han hadde bare med en tynn jakke, og trengte en ny vinterjakke. Barna fikk litt nye klær og jeg kjøpte meg et skjerf og et par gensere på Vero moda. Jeg fant også en nydelig korallrosa vårjakke på HM. Ny lommebok i skinn kjøpte jeg også, blå og middels størrelse. Jeg har hatt en i clutchveske størrelse nå og det blir litt for stort. Greit å ha en som passer i de små veskene også! Mannen fikk seg også en ny veske, av typen messengerbag, kjempefin, svart som skal tåle all slags vær.

På Galeria kjøpte vi påskegodter og noen gaver til svigerforeldrene mine som var barnevakt i helgen, og jeg fant (omsider) en ny veske. Jeg lette etter den perfekte blå vesken, men helst ikke altfor dyr. Og heldigvis fant jeg den til slutt!

Lørdagen gikk vi først en runde i Mitte. Det var mange veldig kule butikker her, og jeg kjøpte meg nytt antrekk på Tom Tailor.... Neonrosa tynn genser med 3/4 arm, stripete jakke og en blå bukse som var rosa inni! Superkul! Det som på en måte var litt tåpelig er at buksa passer ikke. Den største str var 31 i livet, som er litt snaut til meg. Så nå har jeg satt i gang et vårprosjekt, og målet er at buksa passer til sommeren! Wish me luck! Jeg har bilde av buksa på, men jeg tror jeg må spare det til jeg har både før og etter bilder å vise frem. I mellomtiden får dere se den på hjemme siden til Tom Tailor.

Så tok vi u-bahn fra Alexander Platz til Witenbergplatz og kjøpesenteretl Kaufhaus des Westens (KaDeWe), som er Europas største shoppingsenter, og her er det utelukkende eksklusive og dyre butikker. Rolex, Prada, Chanel, Gucci, Ralph Lauren osv. osv. Ikke helt det vi var ute etter, men det var artig å ha vært der og ha kikket litt. I første etasje var det parfymeri, med alt av merker innen kosmetikk, neglelakk, dufter o.l. Her handlet jeg en deborah lippmann neglelakk i fargen stormy weather, nydelig mørk grå. Og en smaragdgrønn USLU-lakk, som jeg gleder meg til å prøve! De kostet hhv 22 og 19 euro, så prisene på disse var nok omtrent som hjemme. I tillegg kjøpte jeg meg en krukke body butter fra l´occitane, kjekt å ha og jeg trengte en ny.

Søndagen hadde vi satt av til sightseeing, men med surt snøvær ble det en noe begredelig afære. Vi dro etterhvert tilbake på hotellet for å varme oss. Senere gikk vi rett og slett på kino og så Zero Dark Thirty, og så spiste vi middag etterpå! Bare 5 min fra hotellet ligger Hackesche Höfe, her er det en kino som viser filmer på originalspråk!

Jeg skulle svært gjerne hatt en dag til i Berlin med åpne butikker, da hadde vi tatt turen til KurfürstendammFriedrichstrasse og Potsdamer Platz.

Dette ble et langt innlegg og takk til dere som har lest hele! Jeg føler meg nesten som en rosablogger her jeg sitter og skriver om klær og neglelakker jeg har kjøpt, men det kommer neppe noe "dagens outfit" fra denne kanten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)