søndag 17. mars 2013

Berlin del 1 - Hotel Casa Camper

Til jul fikk vi barnevakt og hotell for en helg i julegave av svigerforeldrene mine! En fantastisk julegave, som bestilt!

Vi vurderte flere byer, London, Amsterdam, København, men vi endte på Berlin. Så begynte søket etter hotell. Jeg var i Berlin på skoletur som 15-åring, men kan på ingen måte si at jeg kjenner byen og vi ante ikke hvor i byen vi skulle lete. Så vi måtte kikke på kartet og lese litt om de ulike bydelene for å få litt "følelsen av" byen.

Jeg googlet "hotel Berlin" og via tripadvisor fant jeg Casa Camper Berlin. Hotellet er vinner av Travellers' Choice™ 2013! Dette er et design hotell som ligger i bydelen Mitte, i gamle øst-Berlin. Mitte. En snau km nord for Alexander Platz, og rett nordøst for museumsinsel ("museumsøya"), med Pergamonmuseet, Altes Museum, Neues Museum, Alte Nationalgalerie og Bodemuseum. I Mitte fant vi alt vi trengte av butikker, kafeer og restauranter og vi var mye i området rundt hotellet.

Hotellet ser utrolig kult ut, med mange små, fiffige detaljer! En fantastisk service i lobbyen, de som jobber her er superhyggelige og snakker dessuten veldig godt engelsk. Bra for oss, siden tysken vår er relativt rusten.

Frokostbuffeten er åpen til kl 14 i helgene (11 i ukedagene), supert for slitne småbarnsforeldre som skal sove ut. Man kan også få frokost på rommet. I 7. etasje serveres frokosten med utsikt over hele Berlin. Her er grovbrød, rundstykker i ulike størrelser, fra grove til fine, knekkebrød, samt deilig bakverk (croisanter o.l.). Det er også yoghurt, melk og frokostblanding. Søte små krukker med syltetøy, sjokoladepålegg og tomater/mozerella. Oppskåren frukt, kjøttpålegg, ost (chevre, brie og vanlig gulost), røkelaks med saus og litt til. I tillegg lager kjøkkenet egg eller pannekaker på bestilling, hva du måtte ønske! Vi prøvde eggerøre med tomat og bacon, omelett med bl.a. tomat, ost, bacon, sopp (ikke alt på en gang, da) og posjerte egg på toast. Omeletten anbefales, det var den beste, synes jeg.

I 7. etg får du også snacks døgnet rundt. Her var sandwicher, pastasalat, m&m, sjokolademousse, ulike kaker, fritz-brus og juice. Kaffe og te var det selvsagt også! Kaffen var kjempegod, de hadde en "vanlig" kaffemaskin, og den vanlige svarte kaffen smakte vel så godt som på en hvilken som helst kaffebar. Da vi var ute, gikk vi faktisk "hjem" for å drikke kaffe, i stedet for å finne en kafé!

Jeg tok litt lite bilder, men de jeg har ser dere i innlegget! Flere bilder kan ses på hotellets hjemmeside her!

I tilknytning til hotellet er restauranten Dos Palillos, som serverer asiatist mat "tapas-style". Vi spiste der første kvelden, hele 17 retter. Mer om denne restauranten og de andre stedene vi spiste i et senere innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)