søndag 24. februar 2013

Ny arbeidsplass "in the making"

På loftet har vi tre soverom, det ene av disse har fungert som arbeidsrom og gjesterom, så har vi hatt et rom og storesøster ett rom. Da lillebror ble rundt 6 mnd flyttet vi ham inn på gjesterommet, så alle skulle få litt roligere netter. Men gjeste-/arbeidsrommet har dør ut i hagen, og jeg vil ikke ha noen av ungene der på sikt.

Så de siste ukene har alle sammen byttet rom. Vi har flyttet inn på gjeste-/arbeidsrommet, storesøster har flyttet inn på vårt rom og lillebror har overtatt etter storesøster, phju!

En konsekvens av omrokkeringen var at jeg ikke lenger hadde noen arbeidsplass, og det trenger jeg. En plass jeg kan samle papirer, ordne med diverse DIY-prosjekter, og ikke minst en plass til symaskinene. Så da fant vi ut at vi skulle ordne en plass til meg under trappa i kjelleren. Der er det greit med plass, flislagt og varme i gulvet, men kroken har blitt brukt til lager og barnevognparkering.

Etter en ryddesjau i boder, kjeller, skuffer og skap, fyllte vi en hel container og vi fikk litt bedre plass! Mannen har demontert den gamle mandal-senga fra ikea og kappet til hodegavl og endestykke (som begge var enkle furuplater). Disse platene skal bli henholdsvis arbeidsbenk og hylle.



I går og i dag har jeg grunnet og malt platene et strøk. Et strøk til i kveld, så er de klare. Jeg har brukt jotun heftgrunn, som er vanntynnbar, lukter lite og overmalbar på to timer. Som toppstrøk bruker jeg Lady supreme finish 80 glans i fargen hvit pepper, som er den samme som vi har på de lyse veggene våre. Den er en anelse grå i fargen.

Jeg håper vi får montert opp platene i morgen. De festes i lister på veggen, samt med et bordben fra ikea. Mannen skal borre to hull til ledninger i platen, et på midten (mot veggen) og et i hjørnet. Greit å slippe ledninger "overalt".

Jeg gleder meg enormt til å få symaskinene på plass igjen, de har vært til lagring siden julen nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)