fredag 15. februar 2013

Kjekskake i glass

I går hadde jeg forening med ene barselgruppa mi, kjempekoselig og kjekt å få skravla fra seg litt! Jeg serverte pai (fra frysedisken), med en enkel salat. Stor suksess!

I salaten hadde jeg en salatmix (med bl.a. romano og ruccola), agurk, tomat og fetaost fra glass. Jeg tok over litt av oljen fra glasset og litt basilikumolje, som vi fikk til jul. Sammen med pai med kylling og bacon var det perfekt foreningsmat!

Til dessert laget jeg en kjekskake i glass, kjempegodt, og som lovet legger jeg ut oppskriften:

6 bixitkjeks
3 dl vaniljekesam
200 g kremost naturell
0,5 ts økologisk vaniljepulver (fra helsekost)
50 g melis
1,25 dl kremfløte
Frosne bringebær

Kjeksen knuses og fordeles i 6 glass.

Pisk fløten til krem. Rør sammen kesam, kremost, melis og vanilje. Vend fløtekremen inn i ostekremen med slikkepott. Fordel kremen i de 6 glassene med knust kjeks.

Topp glassene med frosne (eller friske) bringebær, og server når bærene er tint!

Desserten kan lages klar noen timer i forveien, og et tips fra frisøren min er å bruke safarikjeks i stedet for bixit. Litt sjokolade skader nok ikke i denne desserten!

1 kommentar:

  1. Takker. Va nydelig dessert. Anbefales veldig:) mvh Martha

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)