fredag 24. august 2012

Sukkerbrød på en fredag

Om en uke skal vi ha barnedåp og forberedelsene er i gang. Huset må shines og gjøres klar til storinnrykk fra familien og mat må lages. Derfor er det lite blogging om annet enn mat, for tiden. Jeg skal prøve å skrive litt om vognposeprosjektet i løpet av uka, og kanskje kommer det en rosa puff!

I kveld har jeg laget sukkerbrød til dåpskaken, det kommer et blogginnlegg med oppskrift på alt etterhvert! Det er alltid nervepirrende å bake sukkerbrød synes jeg. Det er så mye som må klaffe. Eggedosisen må piskes lenge nok, melet må vendes ordentlig inn for ikke å få melkumper, men så skal en ikke røre for mye heller, for da blir det ikke luftig! Temperaturen på ovnen må være rett, ikke steke for lenge og ikke for kort!

Det ser bra ut enn så lenge, nå ligger det til kjøling og jeg krysser fingrene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)