mandag 27. august 2012

Hageglimt i slutten av august

Her skimtes en nyinnkjøpt crysantemum, nyinnkjøpt hvit lyng, buskhortensiaen (hydrangea pan. "limelight"), og en enslig liten hagehortensiablomst. Hagehortensia blomstrer på fjorårsskudd, og i år kom det så fine knopper på disse i mars. Jeg har tre hagehortensiaer, og så frem til fin blomstring på disse i år, for første gang i min hage! Men så kom frosten og alle knopper frøs. Denne blomsten (øverst til venstre) er altså den eneste som har kommet.

Jeg er heldig og bor i herdighetssone 2, kanskje 1 noen steder i hagen, og det betyr at mye kan overvintre hos meg, som ikke klarer seg mange andre steder i Norge. Jeg har tidligere blogget om herdighetssoner i en hageblogg, og jeg skal legge ut det innlegget her også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar :)